Brev:
Overgangsmad - 3 mdr.
9. marts 2010
Alder:
3 mdr.
Overgangsmad - 3 mdr.
Hej Helen
Håber du er kommet godt i gang med din nye bog :O)
Min skønne datter nærmer sig 4 mdr - 2. April - og når hun har rundet de 4 mdr. vil jeg gerne så småt i gang med skemad.
Hun har endnu ikke et helt fast mønster for dagen, men det er tæt på.
Jeg vil forsøge beskrive et døgn, som den oftest ser ud.
Hun er vågen ca. 2-2 t. 30 min. af gangen - er det ok i hendes alder?
Står op ca. kl. 6-6.30 - har ofte spist ca. kl. 5
Ammes ca. kl. 7.30-8
Formiddagslur ca. kl. 8/8.30 - sover en ½ time inde- kommer hun ud kan hun godt sove længere, men det er så koldt om morgenen, så derfor har jeg hende inde og der kan hun kun sove ½ time.
Lille ammetår når hun vågner.
Middagslur ca. kl. 11 - ammes inden, nogen gange vil hun ikke have, men for det meste. Sover gerne 3½ time.
Ammes når hun står op.
Eftermiddagslur ca. kl. 16.30 - sover ½ time, ammes inden.
Ammes ca. 1 gang før hun puttes til natten.
Puttes til natten ca. kl. 19.15 - ammes - vågner nogen gange efter ½ time og får en ammetår mere.
Sover ml. 3-5 timer - her på det sidste er det oftere 5 end 3 :O) Får mad et par gange om natten - har været forkølet og har derfor fået 3 gange om natten men det er 1 uges tid siden.
Lurerne om dagen er selvfølgelig ikke altid ens. Hun kan godt have et par dage i træk hvor hun kun sover 1½ time som den længste lur og en dag, hvor hun kun sover ½ time af gangen hver gang. Men for det meste er det som ovenstående.
Hvordan vil du foreslå jeg går i gang med skemaden?
Jeg er i tvivl om hvad hun vejer, da vi har en gammeldagsvægt, men hun har gode kinder og lækre lårbasser, så jeg tror det er ca. 6½ kg. - vejede 4 ved fødslen, så hun tager godt på.
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Sanne